Har du problem med din betalning till oss? Om din betalning har misslyckats kan det bero på några olika saker. Här ger vi dig råd om hur du kan lösa de vanligaste problemen som kan uppstå.
För att ge gåvor till oss kan du använda flera olika betalsätt.
De vanligaste sätten att ge oss gåvor på är autogiro via din bank, betalning med ditt betalkort eller att du använder Klarnas autogiro.
Vid autogirobetalning ansluter du valfritt konto till oss. Pengarna kommer dras den 28:e varje månad.
Att fler månadsgivare använder autogiro gör att våra administrativa kostnader minskar så mer pengar kan gå till livsviktig forskning.
Du anger valfritt betalkort och pengarna dras det datum du önskar varje månad.
I Klarnas betaltjänst kan du godkänna att Klarna drar pengar varje månad.
Om du har problem med att din betalning inte lyckas kan det bero på flera olika saker. Det vanligaste är att du fått ett nytt bankkort och behöver uppdatera dina uppgifter hos oss.
Kontakta din bank för mer information eller uppdatera dina uppgifter hos oss.
Om du är ansluten till oss via autogiro och betalningen misslyckas kan det bero på att du saknade pengar på kontot just den dagen eller att ditt konto inte längre är aktivt. Om det gjorts tre misslyckade dragningar kommer vi automatiskt stänga av din betalning och du behöver ansöka på nytt om att bli månadsgivare.
Den vanligaste orsaken till att pengar inte dras som de ska vid via betalkort är att ditt betalkort har gått ut och du fått ett nytt betalkort hemskickat från din bank.
När du fått ditt nya betalkort behöver du gå in och uppdatera till ditt nya betalkort på vår sida.
Om pengarna inte dragits som vanligt via Klarna kan det bero på att det saknades pengar på kontot när dragningen skulle ske. Logga in på ditt Klarnakonto och se att kontot fortfarande är aktivt och att dragningen kan ske som den ska.
Om du vill byta betalsätt kan du behöva göra om din ansökan för att bli månadsgivare.
Vi rekommenderar att du använder autogiro.
Att du använder autogiro gör det enklare både för dig och för oss. Autogiro minskar våra kostnader för administration så mer pengar kan gå till cancerforskningen.
Ett regelbundet givande från våra månadsgivare är viktigt och gör att vi kan planera och bevilja forskningsanslagen på lång sikt och behålla en kontinuitet i anslagen.
Om du har bytt bank behöver du kontakta din gamla bank för att avsluta autogiromedgivandet där och öppna ett nytt autogiromedgivande på den nya banken.
Det går också bra att kontakta vår givarservice för att få hjälp på 010-199 10 10 eller info@cancerfonden.se
Om du vill ha mer hjälp eller prata med någon i telefon är du välkommen att kontakta vår givarservice så hjälper de dig.
Kontakta vår givarservice på 010-199 1010 eller info@cancerfonden.se
Om du vill avsluta ditt månadsgivande går det också bra att kontakta vår givarservice eller din bank.
Hittade du informationen du sökte?
Genom att gå vidare samtycker jag till att mina personuppgifter behandlas i enlighet med Cancerfondens integritetspolicy.