Returer och reklamationer

Hitta rätt direkt

När du handlar i gåvoshopen är du med och bidrar till livsviktig cancerforskning och vi hoppas att du blir nöjd med de produkter eller gåvor du köper. 

Om någon av produkterna är skadad eller något inte stämmer kan det vara bra att veta vilka regler som finns för ångerrätt och reklamation. Här berättar vi hur du går tillväga om du behöver komma i kontakt med oss kring produkterna.

Ångerrätt 

Ångerrätt av profilprodukter sker i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer, dvs du har 14 dagars ångerrätt. Utskick och returer av fysiska profilprodukter hanteras av vår logistikpartner NeH.

Om du ångrar ditt köp är du skyldig att betala eventuell returfrakt. 

Mer returinformation om hur du praktiskt går tillväga finns med i leveransen av dina produkter. 

Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta givarservice på 010-1991010 och info@cancerfonden.se

Frågor kring digitala gåvobevis, rosa band och rosa armband hanteras av vår givarservice. Kontakta gärna dem om du har frågor på 010-1991010 och info@cancerfonden.se

Reklamationer

Du som beställare ansvarar för att kontrollera din leverans. Eventuella reklamationer av profilprodukter ska skickas tillbaka inom 14 dagar efter att felet har upptäckts. Vid godkända reklamationer står Cancerfonden för kostnaden av returfrakt.

När du skickar tillbaka produkten som ska reklameras måste du bifoga en kopia på följesedeln. Godkända reklamationer ska omgående ersättas av vår logistikpartner NeH.

Mer praktisk information om hur du går tillväga finns med i leveransen. Om du har frågor är du alltid välkommen att kontakta givarservice på 010-1991010 och info@cancerfonden.se

Till gåvoshopen

Vill du få information om vårt arbete för att besegra cancer?

E-post

Genom att gå vidare samtycker jag till att mina personuppgifter behandlas i enlighet med Cancerfondens integritetspolicy.