Genom att sälja rosa band och produkter, sprida kunskap, engagera medarbetare och kunder, spelar våra samarbetspartners en mycket viktig roll i arbetet för att besegra cancer.
För oss på ICA hänger mat och hälsa ihop och vi har stöttat Cancerfonden i många år – ja faktiskt sedan femtiotalet. Därför var det naturligt för oss att även engagera oss i Rosa bandet-kampanjen när den startade 2003. Och det är något vi är stolta över.
Stöd Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj på Apotek Hjärtat. Genom att köpa ett rosa band, rosa armband eller en av våra utvalda varor nedan så bidrar du till cancerforskningen. Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj pågår under oktober månad varje år, med syfte att samla in pengar till forskning och sprida kunskap om cancer och bröstcancer.
Vårt högre syfte – att stärka och inspirera kvinnor överallt – ligger till grund för allt vi gör på Lindex. Vi tror på att vi är starkare tillsammans. Många kvinnor drabbas av cancer och även om många fler överlever idag, är det ett forskningsområde som är i ständigt behov av ekonomiskt stöd. Att vara med och bidra till Rosa bandet-kampanjen är en hjärtefråga för oss.
Tillsammans färgar vi Sverige rosa. När du väljer någon av våra rosa buketter bidrar du till Cancerfondens livsviktiga arbete. För varje såld rosa bukett går 30 kronor till Cancerfonden. Du kan även lägga till ett rosa band eller rosa armband som tillval till alla produkter och på så sätt skänka ytterligare 50 kr respektive 100 kr.
Vi på Nordic Wellness är stolta över att presentera att vi är med som samarbetspartner för Rosa Bandet - Cancerfonden under 2024. Vårt mål är att sprida kunskap om cancer och hälsa och att bidra till cancerforskningen. Kampanjen pågår under oktober månad där du har möjlighet tillsammans med oss göra en insats mot att besegra cancer.
Hemtex är glada och stolta över att vara en ny huvudpartner till Rosa Bandet 2024. Tillsammans kämpar vi för att stödja och sprida medvetenhet om vikten av cancerforskningen. Genom att köpa våra rosa produkter bidrar du till denna viktiga sak. För tillsammans kan vi göra skillnad för kommande generationer. Tillsammans färgar vi Sverige rosa i oktober.
För femte året i rad har vi ett stolt samarbete mellan oss på Ellos och Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Vi stöttar dem genom att sälja årets rosa band och armband där intäkterna går direkt till Cancerfondens forskning och arbete.
Att kunna vara med och bidra till Cancerfondens arbete och den livsviktiga forskningen som görs varje dag känns helt fantastisk.
Essity vill bryta barriärer för välbefinnande och bidra till ett hälsosamt, hållbart och cirkulärt samhälle. Inte minst genom att uppmärksamma ”rosa oktober” och Cancerfondens viktiga arbete i kampen mot bröstcancer.
Fazer Bageri är stolt samarbetspartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Håll utkik i din butik efter våra bröd i rosa förpackningar och hjälp oss hjälpa!
Filmstaden är väldigt glada och stolta över partnerskapet med Cancerfonden. Bio är en plats med högt engagemang och förmåga att påverka och inspirera genom det som visas i vår miljö, inte minst på bioduken.
P&G är väldigt stolta över samarbetet med Cancerfonden och ser fram emot att arbeta tillsammans för att besegra cancer. Ett av våra globala mål är att förbättra livet för konsumenter varje dag, och tillsammans Cancerfonden kan vi verkligen göra skillnad.
Rosa Bandet-loppet vill inspirera till fysisk aktivitet och sprida kunskap om cancer. Loppet arrangeras tillsammans med Cancerfonden och är den officiella starten för Rosa-Bandet kampanjen som pågår under oktober månad varje år.
2022 bidrog Haleon med 1 miljon kronor till Cancerfondens Rosa bandet kampanj. I år fortsätter Haleon att stötta Cancerfondens Rosa bandet kampanj med deras tandkräm och tandborste under varumärket Sensodyne.
Tree of Pets är ett familjeägt företag som distribuerar hund- och kattprodukter till zoo-butiker och veterinärer. Cancer berör alla så att bidra till Cancerfondens har för oss blivit årets viktigaste kampanj.
Dove har länge varit ett syftesdrivet varumärke med stort fokus på människors psykiska välmående. Vi är därför stolta över att kunna bidra till människors välmående ytterligare genom vårt samarbete med Cancerfonden.
I 15 år har Freudenberg via sitt varmärke Vileda samarbetat med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! När du gjort rent hemma kan du njuta av ett rent hem och har dessutom bidragit till viktig forskning.
Lätta firar 40 år och är ny partner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj, där de når över 1,5 miljoner svenskar. Genom kampanjen sprider de information om hälsosammare matvanor och Cancerfondens kostråd.
Vi är med i kampen för att besegra cancer en gång för alla. Vi på Tretti.se är otroligt stolta att vara sponsor och stödja cancerfonden och rosa bandet. Tillsammans kan vi göra skillnad, varje bidrag räknas!